Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

London

Av Annie - 14 mars 2011 16:21

Denna helgen var jag, Karro och Emma i London hela lördagen.

Jag åkte till Taunton på fredags eftermiddagen och mötte upp Emma och sen tog vi bussen till Karro där vi sov över.

Hennes über snälla värdpappa skjutsade in oss till tåget klockan 7.

Det var massor av förseningar så vi var inte i London fören efter 10.

Turistade till tusen, såg i princip allt. Marble Arch, Trafalgar Square, Big Ben, House of Parliament, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, Millenium Bridge, St Pauls cathedral och säkert något mer som jag missat.

Hann faktiskt gå och shoppa på Oxfordstreet en stund med, jag var gnällig (det enda som hjälper då är glass men det visste inte Karro och Emma) så stackars Emma och Karro fick släpa runt på mig som tjurade. Dom var snälla mot mig i alla fall, hade nog inte jag varit. Hade dock skoskav och ont i halsen så lite rätt till gnäll hade jag.

När vi kom till New Look blev jag genat gladare. Köpte ett par tighta svarta byxor, nagellack och skorna som jag tittat på hur länge som helst. Till mitt försvar så får jag faktiskt säga att priset var nedsatt, jag har 10% studentrabatt och jag äger inga skor med klack så det var på tiden. Känns bättre om jag tänker så.

När vi hoppade av tåget i Taunton hade min röst försvunnit och jag var allmänt skruttig.

Vi sov över hos Karro igen och på söndagen satt vi i solen och hade det skönt innan det var dags att återvänd till vardagen.

Tack så hemskt mycket för en underbar helg!

Våren var kommen till London, riktigt varmt och härligt! 

   

Westminster Abbey

  

Big Ben

  

Dessa ska jag ut och dansa fötterna av mig i!

 
 
Ingen bild

Malin

14 mars 2011 20:58

Vilken pärla som sitter där bland påskliljorna, du är så grann Annie!

Annie

15 mars 2011 16:59

Malin du är för go! Det hörs vem som är din mamma :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards