Alla inlägg under augusti 2011

Av Annie - 13 augusti 2011 13:30

Det gick bra att sova själv trots allt, har fortfarande lite svårt att låta bli att reagera på alla ljud som blir när man bor i lägenhet. Rycker till för minsta ljud. Det går väl över till slut.

Har läst ännu mer Torey Hayden och målat naglarna med min nya färg som jag köpte på Ullared när vi var där, den var jätte svår att måla med så det är lite si så där. Just nu kollar jag på Ugly Betty och ska äta lite lunch innan jag tänkte traska ner till stan och lära mig hitta lite bättre.

Hemma är dom på finaste sommarstället och jag längtar lite hem

 

Av Annie - 12 augusti 2011 17:34

Klev precis ur duschen och sitter här och torkar håret.

Alex och hans kompisar har åkt till Skogsröjet idag, festival ute i skogen fredag-lördag, han kommer hem på söndag så tills dess är jag ensam här där jag inte känner en kotte.

Som tur är tycker jag om att vara ensam så mig ska det nog inte gå någon nöd på, om det krisar vill säkert någon av tanterna i trapphuset leka med mig. Dom flesta verkar bo ensamma, har sett en gubbe och så många tanter att jag inte ens kunnat räkna. Han bor nog perfekt här.

Hittills har jag läst Torey Haydens Bara barnet och sprungit/gått en runda. Mest gått. Det är säkert ett år sedan jag sprang senast så jag tog det väldigt lugnt. En runda är förresten synd att kalla det, jag hittar ju inte här ännu så jag gick rakt fram och sen vände jag och gick tillbaka, hamnade i Ektorp om jag förstod saken rätt.

Gick förbi tre barn som var ute och lekte och skrattade för mig själv.

Dom var på väg någonstans

Flicka: Nee jag går detta hållet med Adam.

Pojke 1: Men uuuuh. Är ni kära?

Flicka: Nej

Pojke 1: Igela och Adam! Ingela och Adam! Ingela och Adam är kära! Jag ska säga det till alla! Ingela och Adam

Flicka: Men hallå, tror du jag är kär i honom när han slickade på en mask eller?

Pojke 1 vrålar så det hörs över hela landet: INGELA OCH ADAM ÄR KÄRA!

Pojke 2, dvs Adam säger ingentig men ler finurligt.

 

Nu ska jag ta på mig myskläder och spela Alex tvspel

  Vår hushare Hubert som brukar skutta omkring nedanför vår lägenhet

Av Annie - 11 augusti 2011 16:22

Tvätten ska snart ut ur tumlaren, tre maskiner blev det plus städning. Det är skönt med en etta så har man inte så mycket att städa.

Alex pappa kommer och hälsar på idag och imorgon åker min Alex på Skogsröjet så då blir jag ensam hemma för första gången, lite läskigt...


Här är bilder på nystädade lägenheten:

           

Av Annie - 10 augusti 2011 23:12

Nu har vi haft lägenheten lite mer än en vecka och har äntligen fått internet.

Det gick inte att snylta på grannarna, mammas förslag, för allihop har lösenordsskyddat...

Men nu har hederliga jag införskaffat mobilt bredband ifrån 3 och det verkar funka prima!

Imorgon ska vi städa så då tänkte jag ta bilder på lägenheten och visa, har inga ännu.

När jag tömde ut mitt badvatten tidigare idag så var plötsligt hela badrummet en stor bassäng, avloppet var en smula igensatt. Plockade ut en hög med hår och annat skräp så rann det ner lite bättre. Isch

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards