Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

All alone in the big city

Av Annie - 12 augusti 2011 17:34

Klev precis ur duschen och sitter här och torkar håret.

Alex och hans kompisar har åkt till Skogsröjet idag, festival ute i skogen fredag-lördag, han kommer hem på söndag så tills dess är jag ensam här där jag inte känner en kotte.

Som tur är tycker jag om att vara ensam så mig ska det nog inte gå någon nöd på, om det krisar vill säkert någon av tanterna i trapphuset leka med mig. Dom flesta verkar bo ensamma, har sett en gubbe och så många tanter att jag inte ens kunnat räkna. Han bor nog perfekt här.

Hittills har jag läst Torey Haydens Bara barnet och sprungit/gått en runda. Mest gått. Det är säkert ett år sedan jag sprang senast så jag tog det väldigt lugnt. En runda är förresten synd att kalla det, jag hittar ju inte här ännu så jag gick rakt fram och sen vände jag och gick tillbaka, hamnade i Ektorp om jag förstod saken rätt.

Gick förbi tre barn som var ute och lekte och skrattade för mig själv.

Dom var på väg någonstans

Flicka: Nee jag går detta hållet med Adam.

Pojke 1: Men uuuuh. Är ni kära?

Flicka: Nej

Pojke 1: Igela och Adam! Ingela och Adam! Ingela och Adam är kära! Jag ska säga det till alla! Ingela och Adam

Flicka: Men hallå, tror du jag är kär i honom när han slickade på en mask eller?

Pojke 1 vrålar så det hörs över hela landet: INGELA OCH ADAM ÄR KÄRA!

Pojke 2, dvs Adam säger ingentig men ler finurligt.

 

Nu ska jag ta på mig myskläder och spela Alex tvspel

  Vår hushare Hubert som brukar skutta omkring nedanför vår lägenhet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards