Alla inlägg under september 2011

Av Annie - 30 september 2011 08:57

Har precis kravlat mig ur sängen, både jag och Alex är lediga idag, det var så varmt att jag inte orkade ligga kvar längre.

Idag kommer Angelica, ska bli så himla roligt! Har saknat henne jätte mycket, det blir så konstigt när man är van att träffa vissa människor om inte varje dag så nästan och sen så flyttar man och så träffar man dom inte alls.

Så fort Alex masar sig upp så ska vi tvätta, städa och handla. Behövs göras och ännu mer när vi ska få besök.

Igår så kom jag hem med sprängande huvudvärk, igen. Har det alldeles för ofta...

På VFU-mötet fick vi veta var och med vilken lärare vi ska göra vår praktik v.41 Jag ska vara på Kunskapsgymnasiet med en Ekonomilärare som har lite Samhällskunskap också som tur är. Ekonomi är ju knappast mitt starka kort. Vi är två lärarstudenter på varje lärare och jag ska vara med en kille som jag aldrig träffat förut, han såg i alla fall snäll ut.


  Här på min otroligt tjusiga soffa ska Angelica sova hela helgen, kommer bli så mysigt att ha henne här!

Av Annie - 28 september 2011 19:40

Nu är pluggandet klart för den här gången, har varit ute och gått. Sprang faktiskt den sista biten så jag vart riktigt svettig och go.

Har tittat lite på HMs hemsida och dom hade massa kläder i tjusiga färger, lite inspiration så där inför shoppingturen på lördag.  

Kanske inte riktigt min färg men den är ju onekligen härlig

 

Tänk om man sett ut så..

Av Annie - 28 september 2011 14:38

  

Här sitter jag och lär bli sittande största delen av dagen. Är alldeles vimmelkantig av all ny information som ska tryckas in och behandlas i mitt stackars överbelastade arbetsminne. Förhoppningsvis så bygger jag några kognitiva strukturer som läggs till min redan befintliga kunskapsbas i långtidsminnet.

Jag läser inte alls om hur hjärnan fungerar när den lär sig nya saker. Inte alls.


Ska försöka ta en power walk ikväll när studierna är avklarade så jag rensar hjärnan inför morgondagen. Är fortfarande inte helt säker på hur jag ska lösa det där med att vara på två ställen samtidigt.

-Jag kan ju inte dela på mig!

-Kan du inte?!

-Nej, jag får så ont i höfterna då...



Av Annie - 26 september 2011 23:09

Jag är helt klart den bäste i världen på fotboll! Efter skolan så gick jag och Alex till fotbollsplanerna där alla småpojkarna hade träning och spelade lite för oss själva, jag satte väl kanske hälften av mina skott i mål, resten hamnade i kiruna.

Svettigt och roligt var det, lite så där smygträning som är så trevligt.


  Medan Alex tittade på ÅFF - Falkenberg så sydde jag klart mina märken, nu fattas bara revären sen är min ovve complete

 

Föreläsningen idag var ganska svår att hänga med i, det vi håller på med nu (meningsfullt lärande, hur hjärnan fungerar etc.) är ganska komplicerat och inte blir det bättre när literaturen är på svårbegriplig engelska och alla begrepp är luddigare än den lilla svarta i Barba-familjen.

Seminarium imorgon så då kanske man kan få lite klarhet i det hela. Jag måste säga att upplägget för torsdag känns som en höjdare, seminarium i Linköping till kl 15.00 och sen kl 15.00 ska jag vara i Norrköping för VFU-info. Känns ju realistiskt och så...

Av Annie - 25 september 2011 22:06

Efter två månader som universitets student känns allt lite mindre läskigt och jag kanske kan klara av det här. Med ett inte så stort Csnbidrag och hyra, el, bredband och matkassar att betala för blir det inte mycket över till att shoppa för men på lördag ska jag faktiskt unna mig det. Angelica kommer på fredag och vi ska ta en heldags shoppingtur. Ska bli så roligt att träffa henne, känns som hemma.

Denna helgen har varit ganska så bra, igår hade jag lyckats övertala Alex att följa med ut i Linköping men så klart blev tåget inställt när vi satt och väntade på att få åka dit. Det hade tydligen varit obehöriga på spåret så inga tåg skulle gå. Vi bestämde oss för att stanna i Norrköping och gå ut bara vi två men det blev inte heller så lyckat, efter fem låtar på Harrys där medelåldern var 45+ så gick vi hem och sov.

Idag har vi varit på fotboll, Norrköping mot Häcken, Norrköping förlorade trots att jag sjöng så högt jag orkade.

Tog en powerwalk i bostadsområdet, vet inte riktigt vart jag var men det var skönt.

Imorgon är det föreläsning och plugg men nu blir det Big Bang Theory och kortspel med Alex.

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards