Alla inlägg under mars 2011

Av Annie - 31 mars 2011 13:21

Lyssnar på Rihanna, fått Rude Boy på hjärnan, känner mig lite bättre idag. Febern har nog gått ner så nu ska jag bara bli av med hosta och halsont så är jag fit for fight.

Min dator har ett mindre sammanbrott så jag använder familjedatorn och här finns en massa gamla bilder som är mer eller mindre trevliga...

Hittat en massa ifrån Sälen, älskar att åka skidor och hur mysigt det är att bo i en stuga med familjen och spela spel hela kvällarna. Vi har inte åkt på ett par år nu men om mammas knä blir bra nu efter operationen så kanske vi kan åka nästa år, jag hoppas innerligt!

 

Gillar att jag ser ut som en cool snowboardåkare, vilket jag verkligen inte är, kan knappt åka lift. Kul var det att försöka men aj stackars min rumpa!

Av Annie - 30 mars 2011 16:05

Jag har självklart blivit jätte sjuk. hostar så jag kräks, har ont i hela kroppen och orkar knappt gå upp för trappan.

Tur att jag har en söt liten fluffis som kan trösta mig. Bonnie och jag sover i fotöljen hela dagen. Så vet ni var ni har oss

Av Annie - 28 mars 2011 17:38

Jag är en sån där jobbig människa som älskar listor. Listor över allt mellan himmel och jord. Planering får mig att må bra.

  • Boka klipptid
  • Rensa ur min garderob
  • Rensa ur mitt skrivbord
  • Gå igenom alla mina "flytta hemmifrån" saker
  • Rycka manen på alla hästarna
  • Göra rent alla sadlar och träns
  • Hjälpa Axel att tömköra Jazz
  • Följa med på hopptävling
  • Stryka
  • Tvätta och vika
  • Städa ovanvåning + nedervåning
Av Annie - 28 mars 2011 17:05

Hej hopp i vackra soliga Sverige. Eller här är det i alla fall soligt. Men sören vad kallt det är. Nästan tillbaka till långkalsonger ju.

Det var en helt obeskrivlig känsla att sätta sig i taxin för att åka ifrån huset för allra sista gången. Både ljublande lycka och faktiskt lite vemod. Vad gör jag nu?

Resan tog hela dagen, taxin hämtade mig klockan 7 på morgonen och jag klev av tåget här hemma klockan 8 på kvällen.

Något sliten men ack så lycklig!


Vi åt taco när jga kom hem, mamma jag och lillebror. I lördags red jag och mamma en liten stund och på kvällen kom min moster, hennes man, två av mina kusiner och deras familjer. Vi åt hembakad pizza och det var så himla gott och underbart att få träffa dom igen. Vi står varandra jätte nära, det är mer som vi är närmsta familj än kusiner.

Igår åkte vi till Önnestad för att titta på när Angelica, mitt kusinbarn, tävlade dressyr. Hon startade L:A för första gången och var superduktig! Jag har inte sett henne rida på hur länge som helst så det var jätte kul att se hur fint hon red.


Idag jobbar alla som vanligt så jag är hundvakt. Red Caprice i skogen imorse och jag tror aldrig den rundan har gått så fort, speciellt som vi endast skrittade, hon var taggad till tusen. Om man tittar på henne tror man att hon är jätte skruttig men hon är så full av energi.

Efter vår lilla turbo tur snyggade jag till henne lite. Borstade bort så mycket hår jag bara kunde och ryckte manen. Hon såg rätt nöjd ut över all uppmärksamhet.

Gjorde iordning stallet, cyklade, åt lunch, läste min bok, hängde undan mina kläder, slängde in en tvätt och vek det som var färdigt. Helt okej produktiv dag men känner mig jätte trött ovh har huvudvärk. Det är väl alla spänningar som släpper.


    Är inte lilla Bonnie helt oemotståndlig?! Känner mig som värsta proffs bloggarn nu när jag har en egen minihund

Av Annie - 23 mars 2011 16:49

Igår tvättade jag och mamman stallet, det tog huuur lång tid som helst. Hann precis slänga i mig lite snabb lunch innan det var dags att åka och hämta den lilla flickan och på vägen posta mitt paket. 7 kg vägde det. Räddade förhoppningsvis mig från övervikt på planet. Köpte lite choklad när jag ändå var där inne och muppade, förtjänade faktiskt det så som jag slet. Och stank. Fy fasen vad vi luktade äckligt, smutsen letade sig in överallt och det är kanske onödigt att tillägga att jag tog ett långt bad på kvällen.

Mamman släppte mig och den lilla flickan här hemma så vi lagade mat, macaroni and cheese, fixade hästarna, lekte skola, spelade schack, gjorde matteläxa, badade och läste godnatt saga. Jobbade till kvart i 8 från klockan 7 med undantag för den stunden i bilen.

Idag har mamman varit iväg så jag har motionerat alla hästarna själv, travade Doyle och Robin 40min i hagen. Gick in och bytte par och travade Charles och Rebel i 40min. Sen tömkörde jag Peter Rabbit en liten stund men han bara höll på och kastade med huvudet så jag orkade inte traggla.

Så idag har jag alltså travat i över en timme, mestadels nedsutten trav så mina magmuskler har fått sig en omgång. Kunde dom behöva. Bara jag får bort kakfluffet som lagt sig på magen så är jag fit for beach 2011. Är kanske ett tag till dess men det gäller att vara ute i god tid. Att inte ha tillgång till Poundland och Maryland-kakor i storförpackning för 1pund kommer nog hjälpa en del.


Tvättar det sista nu och sen ska det ner i väskan sen är allt klart. Jag kan inte fatta att jag åker hem på fredag.

Idag är sista hela arbetsdagen eftersom det är Exeter imorgon och sista Creative writing lektionen. Ledsamt att jag aldrig mer kommer åka till Exeter, det är verkligen en fin stad med både gammalt och nytt. Får kanske åka hit och sätta mig på Starbucks någon gång i framtiden.


 

Primark kommer jag med sakna, billigt och oftast fint. Älskar deras koftor, jätte mjukt tyg och super sköna.

Av Annie - 21 mars 2011 17:10

Jag fullkomligt älskade det programmet när det gick! Vi tittade alltid på det och Äntligen hemma i köket när vi åt kvällsmat.

Nu är jag ju inte helt packad och klar men allt som kan packas just nu är packat. Det är lite som ska tvättas och så klart så har jag ju lite som jag använder, kan ju inte traska runt naken heller.


Igår var jag i Exeter och sa hej då till Karro och Emma, sorgligt men vi hade en bra dag. Kollade på Turtles tale; Sammys adventure i 3D. Den var helt okej men 3Dn var inte jätte bra gjord så man fick nästan lite ont i ögonen.

Vi åt på Mc Donalds (det heter mAc och inte mEc) och kollade lite i affärer.

Känns konstigt att inte Emma och Karro kommer vara de jag flyr till på helgen längre, kommer nog inte behöva fly när jag kommer hem men ändå. Vi måste verkligen hålla kontakten! Den gnälliga svenska Au Pair-trion. Norr, mitten och söder. Umeå, Karlstad och Skåne. Tur att vi förstår varandra trots dialektala skillnader.


Idag har jag ridit Doyle och lett Robin, vi travade runt i hagen i typ en timme. Mamman sa att han hade varit jobbig när dom jagade så jag försökte jobba bort hans handhängande och på slutet blev det bra. Skulle tömkört Charles men jag orkade verkligen inte stå där och glo så jag red honom med. Han var jätte stel så vi hade yoga. Gick hyfsat men det är som att styra runt ett skepp. Ett stort tungt odresserat skepp. Tur att han är söt.

Skulle slänga in fish n' chips i ungnen men vi hade inga pommes så det fick bli bakad potatis istället. All mat är i stort sett slut, handla någon?

De stora barnen ska på ridlektion i kväll så det blir stressigt som tusan, måste verkligen få tid till att stryka med...


 

Svårt att se hur stor han är men han är stooooor

Av Annie - 19 mars 2011 23:18

Detta är min sista lördag i England, någonsin. Om jag inte åker tillbaka på semester förstås, men den chansen är inte så stor.

Naturen och arkitekturen är jätte fin och omväxlande här men maten och "lyxkänslan" är relativt kass. Med lyxkänsla menar jag hotell och restauranger, det finns säkert jätte fina (och jätte dyra) men det mesta jag har sett har varit lite halvskabbigt och ofräscht. Det är det värsta jag vet när något inte känns fräscht, får typ krupp på sängar som känns sovda i.

Engelsk mat är färglös och ganska tråkig. Samma saker finns på i stort sett alla ställen, pork pie, bangers and mash(korvar och potatismos), macaroni and cheese och en massa lamm och andra otrevliga köttbitar.

Inte min grej alls. Kött får inte smaka kött för då är jag inte med.


Idag har jag passat den lilla flickan medans de andra jagade och när dom kom hem vid  så bad mamman mig att vara barnvakt ikväll med. Dom hade blivit bjudna på någonting i sista minuten så det var bara att förlänga arbetsdagen. Gör inte mig så mycket, sitter här och äter choklad och ska snart kolla på Lost.

Dagen har spenderats med stallsysslor, lek med hundvalp, kurragömma, cyckling (på en mkt underlig apparatur) i stallet, filmmaking och diverse spel.

En fin dag med stoooooor sol och varmt. Fick till och med ta av mig tjocktröjan för jag blev så varm. Och hemma så snöar det... Men det gör ingenting! Snöa på! Bara jag får komma hem.   

Tröjan jag hade i London, köpt på Store21

Av Annie - 19 mars 2011 00:48

Är barnvakt så jag sitter här i min ensamhet och längtar så det värker i hjärtat. För att få ut lite av den längtan så tänkte jag skriva en lista på vad jag längtar efter där hemma helt utan inbördes ordning.


  • Gå ner och äta frukost i pyjamas
  • Gå barfota utan att få frostskador
  • Krama min mamma och pappa
  • Hänga med lillebror (med eller utan tvång)
  • Kunna vara, bara vara, utan att känna någon som helst press
  • Rida för att jag vill och för att det är roligt
  • Pyssla i stallet i timmar
  • Slå på Tv:n och bläddra runt och sen slå av den igen
  • Inte behöva tänka två gånger för att hitta rätt ord
  • Inte vara rädd att säga fel, har dock fått grymt komplex för min skånska dialekt (Maria, du får öva på mig!)
  • Prata med Alex innan jag somnar, har inte hört hans röst på jag vet inte hur länge

Skulle kunna fortsätta i evigheter så vi sätter p där. Varför säger man så? Sätta p. Låter helt knas om man tänker efter.


Får göra en lista på ätbara saker jag längtar efter med

  • Taco
  • Fil
  • Yoghurt
  • O'boy
  • Pålägg; skinka, salami, allsjöns geggor osv.
  • Falukorv och macaroner
  • Kaviar
  • Mammas mat alla sorter!

Kommer aldrig mer kunna äta en rostad macka med philadephia på, stekt ägg eller kokta ärtor.   

En av mina favoritbilder på världens bästa fyrbenta varelse!

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards