Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Annie - 7 mars 2011 16:57

Har haft en toppen helg i Bath hos Malin! Åkte dit på lördagsmorgonen, blev tvungen att ta taxi till tåget för mamman trodde jag skulle åka buss så hon kunde inte köra mig, var lite kladd med tågen så man fick ta buss till taunton och sen tåg därifrån till Bristol och därifrån till Bath. Lyckades komma med allihop även om det var lite tajt och kom fram till ett soligt Bath.

Gick genom stan till Victoria Park där jag mötte Malin och hennes au pair-barn, 4 söta små tomtar. Vi lekte och frös halvt ihjäl i parken i ca 2 timmar innan vi åkte till deras hus. Wow säger jag bara. Det var helt enormt och super fint. Nästan ännu finare än det dom bodde i innan.

Vi lekte lite till där hemma innan vi åt spaghetti och köttfärsås med färsk sallad, har inte ätit annat än kokta grönsaker på 6 månader så det var helt underbart!

Fick sova i Malins rum och det kändes som att bo på ett lyxigt hotell för jag kunde ta en dusch på morgonen när jag vaknade.

Vid lunchtid gick vi längs kanalen in till Bath, finns massor av husbåtar med mer eller mindre skumma pryttlar på taket.

Bath är en helt underbart vacker stad! Gammla hus i romersk stil och små söta gränder med mysiga affärer. Vi gick in i en jätte gullig godisaffär, påminde lite om Pippi Långstrump, jag köpte en klubba med peppermint smak och Malin en med päron smak. Min smakade tandkräm men det var gott, har alltid haft en hemlig önskan om att äta en tub men det är ju inte direkt så bra för magen så det här var någon slags safeversion av den drömmen.

Om ni får möjlighet, åk till Bath! Rekomenderas starkt. Fullt med söta caféer och parker.

Tog tåget hem på kvällen och idag har jag jobbat som vanligt. Solen lyser och det känns jätte vårigt så det har varit en bra dag. Åt min lunch ute i solen, mysmums.

Snart är det dags att börja igen. hämta ved, mata katterna och göra färdigt jakt utrustningen som jag inte hann i förmiddags står först på listan.

Valpen kommer imorgon, familjens alltså, inte vår Bonnie. Pippin ska den heta och det kommer bli livat när den kommer, stackars hund, den kommer bli omkring släpad och sönderkramad av alla barnen. Och vem kommer få torka kiss om inte lilla jag...

  

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards