Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Annie - 18 mars 2011 17:15

Idag är det en vecka kvar tills jag åker hem för gott. Underbart!

Flygbiljetten är utskriven, det lilla klädpaketet skickat och nu ska jag bara skicka det stora paketet med alla hästgrejerna och packa mina väskor sen är jag redo för hemfärd. Kan inte beskriva hur mycket jag längtar.


Igår var det Exeter för hela slanten, CWn var jätte rolig och det är verkligen synd att det är sista gången för mig nästa torsdag. Önskar jag kunde ta med mig min härliga grupp hem till Sverige.

Postade paketet, paketen är väl mer korrekt eftersom jag fick dela upp det i två paket för att få det billigare. 19£ istället för 38 säger man ju knappast nej till även om det var lite bökigt att packa om där på postkontoret.

Köpte en dataväska med, tog inte med mig min hit, på Primark. Dom hade slutat sälja dataväskorna som jag sett där tidigare så jag köpte en handväska som är tillräckligt stor för min dator så alltså är det en dataväska. Right?

Satt och väntade i en timme på pojkens skola för att dom skulle hämta mig. Som tur var kom en annan familj fram och frågade om jag var hans nanny, dom hade redan åkt hem och glömt att höra av sig till mig så där satt jag som ett fån. Den andra familjen var jätte snälla och körde mig till busshållsplatsen där mamman hämtade mig. Tror hon skämdes ganska duktigt men det känns ändå lite så där att dom helt glömde bort mig. Speciellt som vi pratat om att hon skulle höra av sig till mig på morgonen.


  

Bla den här har jag skickat hem, randig långklänning från Primark för ca 100kr. Sommrig och fin tycker jag

 

Idag har det hällregnat hela förmiddagen, nu är det sol igen, tömkörde Charles och Peter Rabbit och blev genomblöt. Fick gå in och byta tröjor, vantar och jacka innan jag fixade stallet, satte upp staket och krattade gammalt hö.

Alla som har krattat hö i lera vet hur hemskt det är, jag svor för mig själv när jag stod där och slet.

Ska smörja sadlar inför jakten imorgon, bära in ved, laga mat och kanske vara barnvakt ikväll.

Imorgon jobbar jag, passar den lilla flickan medan dom är och jagar. Min plan är att sätta henne i arbete i stallet, hon älskar att sopa och vi behöver sopa en jädra massa mögligt ensilage. Sen tänkte jag stryka medan hon tittar på film så behöver jag inte se samma film för 70005689e gången.

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards