Alla inlägg under januari 2011

Av Annie - 29 januari 2011 21:56

Sist jag skrev var onsdag så vi kör lite snabb genomgång av gångna dagar.

Torsdag: I Exeter, skrivkursen var kul men det var sjukt läskigt att läsa upp det jag hade skrivit, vi fick ny läxa - en bild på ett kök och så ska vi skriva en besrivning av personen som det tillhör, klänningen på HM var inget att hänga i julgranen men jag hittade två koftor och en pyjamas på Primark och Store21, sammanlagt 14pund. Inte illa pinkat.

Fredag: Vanlig jobbdag och på kvällen satt jag barnvakt till klockan 2, behöver jag säga att jag somnade på soffan?


Idag var det meningen att jag skulle jobba men jag tror mamman hade lite dåligt samvete för att dom kom hem så sent igår så jag slapp, gjorde bara frukost till dom innan jag gick tillbaka till sängen, där jag har spenderat hela dagen. har inet kännt mig helt kry så jag har tittat på Bones och sovit hela dagen. Helt underbart skönt! Det behövs verkligen ibland.

Imorgon ska jag på bio med Naomi, The kings speach, heter den så?

Det ska bli kul att träffa henne igen, ska försöka boka in en träff till i veckan, behöver allt jag kan få att se fram emot.

Måste bara se till så att jag bara får salt popcorn imorgon dock. Fick blandat förra gången och det var fruktansvärt!


Jag har en grej för får, bästa djuret i världen! Nästan alla hagar är fulla av små söta lamm så jag är helt till mig  

Av Annie - 26 januari 2011 16:14

Jag är dock inet singel. Men det är typ en av världens skönaste låtar! Älskar när fotbollslaget i Glee kör dansen. Helt underbart!

Dagen har rullat på som vanligt, har ridit Doyle i paddocken, han var ganska duktig, fixat stallet och marsvinen. Tansken var att jag skulle åka och simma men vi hade ont om tid så då hade jag fått stressa vilket är det värsta jag vet så jag hoppade det idag. Har läst min bok och fixat lite med bilder på min lediga tid. När jag börjar vid halv fem så ska jag laga macaroni and cheese, nyttigt och bra.

Känner mig fortfarande konstig i kroppen, kan inte säga att jag har ont här eller där men det känns inte helt okej, ligger kanske något virus och lurar. Får vila ut på söndag i alla fall.

Imorgon blir det Exeter, Creative Writing, thaimat och så ska jag kolla på en klänning pÅ HM. Jag älskar mina dagar i Exeter! Det är så sjukt skönt att vara en egen person med fri vilja, lät kanske konstigt men här är det lätt att tappa bort den känslan.

    

Tycker dom här skorna är underbart snygga men jag vet inte... Kommer ha det trångt nog i väskan på hemresan

Av Annie - 25 januari 2011 16:27

Vädret är trist idag, grått och murrigt, som tur är det inte kallt dock. Det hade varit för jobbigt.

Det var meningen att jag skulle vara och simma just nu men arkitekten kom jätte sent så vi hann inte, apa. Ska göra det imorgon istället men det är så tråkigt när saker inte blir som planerat. Där satt jag med packad väska och väntade och så blev det inget. Tröstade mig med choklad så jag får väl göra lite styrketräning istället. Ska banne mig sätta på någon bra låt och göra det här i vardagsrummet, det är ju ingen hemma så... Why not?

Hur som haver. Idag har jag jobbat som vanligt, longerade Dinky, mockade, putsade lite träns och vek lite tvätt. Behövde inte rida idag för pollarna hade fått tillräckligt med motion ändå, klagar inte, försöker spara på knät så mycket som möjligt. Vill inte tillbaka till hur det var innan när det värkte konstant och varje steg var en plåga. Det måste byggas upp försiktigt och stegvis.

I brist på simtur så har jag läst och tittat på Bones, borde skriva en ny grej till skrivkursen just nu men det gör jag ikväll. Så kan jag spara på mina Bonesavsnitt lite till. Jag ser klart på en hel serie på alldeles för kort tid...


När jag börjar jobba igen vid halv 5 så ska jag laga Shepherds pie, dvs. potatismos och köttfärs. Annars är det nog inget mer intressant som händer

  

Förra veckan så regnade det hela tiden så alla våra små bäckar var helt översvämmade och det forsade fram

Av Annie - 24 januari 2011 16:32

Ibland känns det som om tiden hoppar fram i block. Nyss var det fredag och jag tänkte åh vad skönt. Sen vips så var det måndag.

I lördags jobbade jag, var meningen att dom skulle åka och jaga men det var fruset så det blev inte av. Jobbade ändå för mamman gillar inte att ändra sig, har hon sagt att jag ska jobba så ska jag  jobba. Fixade stallet, gjorde lunch och spelade tusen spel med den lilla flickan. En helt okej dag, lite dryg kanske.

Igår åkte familjen för att kolla på en Point to Point, pappan var där som läkare, på vägen så släppte dom mig vid bussen. Fick vänta nästan 2 timmar på bussen eftersom dom går så dåligt på söndagar men det var inte så farligt. Gick in på puben och drack varm choklad och läste min bok.

I Exeter träffade jag Emma och Karro, det var jätte skoj som alltid! Vi gick runt och shoppade och åt underbar lunch på en väldigt engelsk och väldigt mysig pub. Jag hade inte min kamera med mig, orkar aldrig dra på min enorma så jag har inga bilder men kan kanske låna av Emma eller Karro.

När jag kom hem kände jag mig alldeles låg och murrig så jag sa godnatt till familjen vid typ halv 7 och tog ett låååååångt bad och tittade på massor av Bones och åt kakor. Det var skönt och behövdes nog för idag mår jag bra.

Ikväll ska jag vara barnvakt, föräldrarnas bröllopsdag, vilket konstigt nog ska bli skönt för då kan jag sitta här nere och skypa hur länge jag vill.

Det har varit ganska varmt idag och jag såg några rosa knoppar på en buske. Hel konstigt. Det är ju bara januari! Inte är det vår ännu...


     

I England verkar det gå fort, så här ser det ut nu men för knappt en månad sen såg det ut så här:

Av Annie - 21 januari 2011 17:18

Det har varit väldans upptaget här de senaste dagarna, barnen har haft typ 70000 olika aktiviteter, min kurs har börjat och en massa annat tjofs.

Min kurs verkar jätte rolig! Jag är visserligen yngst med ca 20års marginal men det behöver man ju inte bry sig om. Vi gjorde några olika små skrivövningar, på 5 min skriv om din resa hit till klassrummet, beskriv en sak och berätta vad den betyder för dig och sen fick vi ett varsitt ovanligt färdmedel(jag fick enhjuling) som vi skulle skriva hur det var att ta sig hem med. Blev ganska roliga historier med styltor, skateboard, hoppboll och lite annat.

Läxa fick vi med, skriva en historia om varför vi var på platsen som bilden vi fick föreställer. Känns helt fel att säga det men läxa känns som en rolig grej!


Efter min kurs åt jag lunch och sen gick jag runt och kollade i affärer. Köpte, hör och häpna, ett par tights som ser ut som skinnbyxor på TopShop. Kanske inte direkt passa-barn-lämpliga men tycker de är fina så jag ska ha dom när jag kommer hem.  


  

Så här ser de ut


Snart är det dags för mig att börja jobba, 8min för att vara exakt, ikväll blir det nog film och popcorn på rummet. Myyyys

Av Annie - 18 januari 2011 16:26

Det är helt otroligt, solen skiner idag. Har gjort till och från hela dagen. Inte klokt vad glad man kan bli av en sådan sak!

Har jobbat precis som alla dagar idag. Gav barnen frukost och sen gick jag ut i stallet för att göra iordning hästarna innan hovslagarna kom, hann bara med två så jag har kryssat ut och in mellan glödheta skor, hammare och två engelska hovslagare med obegriblig dialekt för att få allt klart. Till slut var de i alla fall klara och jag och mamman kunde rida iväg. Jag red Doyle och ledde Robin igen, dom två är lättast att ha. Försökte rida lite lätt idag men det gick bara en liten stund, sen gjorde knät ont. Men en liten stund är bättre än ingen stund. Min rumpa är helt blå och öm efter att sitta ner i snabb trav. För det är ju det enda som gäller. Snabbt och länge. Ajaj min stackars ändalykt! Men det är ändå rätt skoj att rida. Imorgon ska jag antingen tömköra eller rida Doyle i hagen, min rumpa säger tömköra men det är ju mycket roligare att rida...

Efter ridandet så var det lunch och sen har jag tagit en liten fotopromenad, fåren är ju så söta, läst min bok och myst i sängen.

Just nu leker jag med datorn innan mitt eftermiddagspass börjar. Ska fixa ved, vika tvätt och antagligen laga mat.

Ikväll ska jag prata med mamma och pappa på skype, det är alltid skönt.


  

Sol i det rum i England som jag tycker bäst om, här hade vi yogan.

Har inte orkat lägga över bilderna jag tog idag på datorn ännu.

Av Annie - 17 januari 2011 15:05

Idag har jag ätit min första riktiga lunch på mkt länge, bacon och bakad potatis. Det var sagolikt gott efter att ha ätit en macka varje lunch de senaste två veckorna. Måste prata med mamman idag om att jag behöver mer mat, har börjat få grymma huvudvärkar och svart flimmer för ögonen när jag anstränger mig. Dåligt med energi har jag ju med så klart.

Mamman och barnen har inte kommit hem ännu så jag har varit för mig själv hela dagen. Ganska skönt att få vara ifred när man jobbar.

Red Doyle och ledde Robin i ca 1 timme, ganska stolt över att jag lyckades hitta rätt väg och inte komma vilse. Efter det longerade jag Dinky och fixade iordning stallet. Jobbade 45min extra, brukar alltid bli mer tid än vad det ska men vad ska man göra, är man inte färdig så är man inte.

Ska gå och ringa svenska ambassaden strax och se om jag kan få mitt körkort någon gång, trafikverket skickade det till London fastän mamma ringde och sa att dom inte skulle. Det är sjukt dyrt att hämta ut det i London och så ja just det, jag måste åka till London för att hämta det vilket är i princip omöjligt.

Hoppas det är en snäll och hjälpsam typ som svarar.

Efter mitt förhoppningsvis lyckade samtal till ambassaden så ska jag bara slappa tills det är dags att jobba igen. Vet inte när dom kommer hem vilket är lite jobbigt, vet inte om jag ska laga mat eller inte. Får väl skicka ett sms och fråga...


  

Pollarna i snön innan jul, Doyle längst till höger och Robin till vänster

Av Annie - 16 januari 2011 21:13

I fredags åkte jag till Karro som bor utanför Taunton för att spendera helgen med henne och Emma, Karros värdfamilj har varit bortresta så vi hade hela huset för oss själva. Det var helt sjukt skönt att kunna slappna av!

Huset var fint, typiskt engelskt småstadshus, helt och rent. Värme hade dom också, även om jag har vant mig nu så jag fryser inte lika mycket längre.

I fredags var vi uppe till 4 och pratade om allt mellan himmel och jord, jätte härligt att prata svenska!

Lördagsmorgonen blev rätt lång men sen åkte vi in till Taunton och gick i affärer, köpte en klänning och en t-shirt. Vi köpte fryst pizza när vi skulle åka hem så det åt vi medan vi kollade på Karate kid, bra film och god pizza. Sen pratade vi ännu mer och kollade på bilder och youtubeklipp. Gick och la oss lite tidigare men sov desto längre. 20 i 1 gick vi in och åt frukost, kollade lite på film och sen var det dags för mig att åka hem. Det har varit fullkomligt underbart och det behövdes verkligen för oss alla. Man får lite hopp när man pratar med andra i samma situation.


Skulle ta in hästarna när jag kom hem men det visade sig att stallet inte var gjort alls så jag fick göra allt ihop, blir lite irriterad på sådant. Nu sitter jag och väntar på att få prata med mamma på skype innan jag ska bada.

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards