Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Annie - 7 januari 2011 21:57

Nu är jag tillbaka i England efter min julledighet i Sverige.

Hade det tufft på slutet, hence no writing.

Men nu känns det bättre, down hill from här så att säga. 3 månader kvar och jag försöker dela upp tiden i små etapper, nu ska jag stå ut till söndag då jag ska gå på bio och se Harry Potter. Efter det så är det till tisdag då jag ska simma.

Försöker hitta alla små ljuspunkter jag kan för att få tiden att gå fortare tills jag får komma hem på riktigt och börja mitt riktiga liv. Det här ser jag som ett stopp på vägen för att lära mig något om livet innan det verkligen börjar på riktigt.

Längtar som en galning till skolan, jag vet att det låter sjukt men tanken på läxor får mig att le. Dock har Sandra talat om för mig att lärarutbildningen kommer bli 6årig fr.o.m hösten om man vill bli gymnasielärare. Jippie, eller ngt..

Och så måste jag välja ett extra ämne förutom engelskan. Hemkunskap hade ju suttit fint förutom att man inte har hemkunskap på gymnasiet... eller slöjd för den delen.

Kanske lika bra, tänk så tjock man skulle bli om man bakade dagarna i ända eller vad mycket fula tygdjur man skulle bli tvungen att sy.

Men usch för att ha ett seriöst ämne till...


Just nu pratar jag med pappa och sen ska jag bada och nana. Blir nog lite bok och Desperate Housewives innan jag somnar.

Imorgon ska jag passa den minsta flickan medan dom andra jagar.

Nattinatti

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards