Alla inlägg under juli 2011

Av Annie - 31 juli 2011 23:33

       

Fyra bilder ifrån Värlmlandsresan. Har många många fler men de behöver fixas med och det har jag inte lust med just nu.


Imorgon flyttar jag och min lilla väska till Norrköping, resten av mina saker kommer efter på lördag. Det ska bli sjukt spännande men också ruskigt läskigt. Vuxen. Ska jag bli. Tydligen.

Scary!

Ska hämta nyckeln till lägenheten på tisdag, har inte sett den i verkligheten så det ska bli jätte spännande att se den. Så länge den inte är unken så är jag överlycklig! Min egen lägenhet!! Otroligt häftigt!

Får hoppas jag inte glömmer något imorgon bara.

På återseende, vet inte hur lång tid det tar att få internet... We'll see

Av Annie - 23 juli 2011 18:38

Nu är allt mitt pyssel med möbler klart inför flytten. Soffan, stolarna och bordet är klart. Sparade pengar och så är det ganska roligt att pyssla.


Före:

Sandpapprade, målade och klädda om sittdynan. La in lite mer "fluff" så att det skulle bli lite mjukare för gumpen.


  Efter:  

Idag var min näst sista jobbdag och vi slutade faktiskt i hyfsad tid, halleluja! Inte så jätte mycket att göra, förhoppningsvis ser det likadant ut imorgon så vi kan komma iväg hyfsat tidigt med husbilen. Måste packa ner spel som vi kan sysselsätta oss med om det regnar.


Ska gå och packa ihop resten av min garderob, blir inte mycket tid att göra det när vi kommer hem efter semestern

Av Annie - 22 juli 2011 21:48

Ledig idag så det var sovmorgon till nio, underbart!

Min kusin och mitt kusinbarn kom och hämtade mig för att åka till Hälsa och helhet, mamma skulle egentligen också följa med men hon har fått ryggskott så det blev inget för henne. Stackarn.

Fick halvkroppsmassage och badade jacuzzi, japansk pool, kall tunna och bastu. Åter igen, helt underbart! Har aldrig fått massage innan, det var otroligt skönt men mina stela axlar fick sig en omgång som fortfarande känns. Skönast var när hon masserade händerna, då kändes det som att vara i himmelriket. Både jag och Angelica, kusinbarn, kom ut ur behandlingsrummen som små mullvadar med grusiga ögon och knallröda kinder. Blodcirkulationen kommer verkligen igång!


Har packat lite till Värmlandsresan och lite inför flytten, tömt halva garderoben.

Red Newton till mamma som har lite svårt med allt utom att ligga för tillfället.

  Han har en tendens att ta i lite för mycket ibland...

 

Det var roligt att rida igen, det var ett tag sen nu.

Imorgon blir det jobb och pysssel när jag kommer hem, ska visa lite mer av min händighet då

Av Annie - 21 juli 2011 22:22

Var ju med mamma i stan i måndags och då handlade jag lite kläder

        Shortsen ser jätte glansiga och konstiga ut, så ser dom inte alls ut i verkligheten, och sen hade jag råkat lägga dom under en massa saker så dom är något skrynkliga... Dålig bildkvalité, självutlösare utan stativ är si så där. Sen är ljuset kasst också. Ursäkta

Av Annie - 21 juli 2011 17:14

Just nu känner jag bara för att krypa ner i sängen, helt slut efter jobb i rasande tempo, träningsvärk och tidiga uppstigningar. Men vad har jag på schemat mån tro?

Ja just det, spinning. För det är ju så lugnt och skönt. Bra tänkt Annie! Hejja. Verkligen.


Har fått lite lön idag, måste de dra så förbenat mkt skatt?

Papper ifrån Liu har ramlat ner i brevlådan också, massa spännande om Nolle-P m.m ganska läskigt att tänka på så det låter vi bli. En sak i taget.

Flytten först. Sen kommer skola och liknande. Böcker måste jag dock börja leta efter, har ingen lust att betala multum för böcker man bara använder under en kurs.


På söndag åker vi till Värmland och då hoppas jag på bra väder, vi ska nämligen bo i husbil hela horven.

Ungefär så här skulle det kunna se ut tycker jag, sommrigt och bra

 

Av Annie - 19 juli 2011 22:05

Godnatt börjar jag med att säga.

Ska kasta mig på kudden och kommer somna på två röda. Har varit och boxats med pappa så nu är jag helt slut.

Jobb imorgon, sängen kallar!

Av Annie - 18 juli 2011 22:00

  Härom dagen köpte jag en Veckorevyn på Maxi och då fick man den här tjusiga väskan på köpet. Jaha tänkte jag, trycket är ju tjusigt men sådana här väskor använder jag ju inte. Sen kom snilleblixten! Kudde! Jag syr en kudde av den! Ja jag har fått kuddar på hjärnan om någon undrar.

Jag vet inte vad ni anser men själv tycker jag det blev ganska bra, ska kanske sätta en rosett på den svarta rutan så att det ser lite roligare ut men jag är ju inte mycket för rosetter... Inte min grej alls faktiskt.

Efter:

 

Idag har jag och mamma rantat runt i stan en hel evighet. Spenderade ganska mycket pengar men kände att det kan jag vara värd. Bilder på nyförvärven kommer inom kort.

Imorgon är det jobb, gå upp 05.15 jihoooo, efter jobbandet så ska jag köra till Maria och hämta mina skor, sen blir det Box med pappa. Då ska vi svettas bort alla kakor vi ätit under helgen.

Due to den tidiga uppstigningen så är det natti natti nu

Av Annie - 17 juli 2011 23:48

Äntligen är jag klar med min soffa!

Fick familjens gamla bäddsoffa att ta med mig till min lägenhet, en mycket skön och mjuk historia men något ful i färgen så nu har jag klätt om den så nu är den så gott som ny. Tog en jädra massa tid men det var nog främst för att jag inte riktigt kom till skott...


Före:

 

Efter: 

  Lådorna i bakgrunden är mina köksprylar, handdukar och annat matnyttigt som behövs när man är vuxen. Lite dåliga bilder, mobilkamera, soffan är lite mörkare i verkligheten och kuddarna är svarta.

Hyfsat fint blev det i alla fall. Man ska ju kunna ta bort det hela när man bäddar ut sängen så "basen" är bara ett stort tygstycke, därav skrynkligheten. Lite kanske beror på att jag precis provlegat soffan när jag tog kortet. Men jag vet inte.

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards