Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Annie - 1 mars 2011 17:17

Idag är det 24 dagar kvar tills jag lämnar England för alltid. Längtar som en galning! Kryssar varje dag i kalendern. Det är så mycket som jag längtar efter där hemma, min familj, vänner, valpen, mat, varmvatten i kranen och tusen andra saker. Borde göra en lista på saker så jag lär mig att uppskatta dom när jag har dom varje dag igen.. Men det får bli en annan gång.

Igår var en vanlig jobbdag, inte jobbigare eller värre än någon annan förutom att mamman hittade löss på båda flickorna. Det kryper i hela mig bara av att tänka på det! Hon hittade visserligen bara en på den lilla flickan och den stora som hade massor brukar jag inte direkt gosa med så ofta. Hon har dock borstat mitt hår men det är det slut på nu, jag vägrar få löss!

Jag red både Doyle och Charles i paddocken idag, gick rätt bra men jesus i havet vad jag blev svettig. Charles är så förbaskat stor och tung, Doyle har börjat fatta det här med galopp och ibland kan han till och med fatta rätt galopp utan att titta på stjärnorna. Är det inte makalöst?! Nästan lite stolt över honom faktiskt.

Har tittat på Lost allt vad jag orkar, det är riktigt spännande trots att jag sett det innan. Måste dock ta en liten paus ikväll och skriva min läxa, ska skriva en berättelse om en hiss som stannar och man ska skriva ur ett radio-perspektiv så allt måste höras. Alltså kan man inte använda beskrivningar så lätt. Dialog ska stå för allt. Och jag är ganska värdelös på dialog. Men det får bli som det blir!


  Utsikten är rätt hyfsad här i kullarnas land

På väg till paddocken     

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards