Alla inlägg den 18 november 2010

Av Annie - 18 november 2010 16:25

Bättre sent än aldrig hade jag tänkt berätta om min helg hos Malin när vi firade hennes födelsedag.


Jag jobbade fram till 3 och slet som ett djur innan taxin kom och hämtade mig och körde mig till tåget. Tågresan var inte speciellt intressant, jag kom inte fel och gjorde inga större misstag. När jag kom fram i Twyford fick jag inte tag på Malin så jag letade febrilt efter taxibolaget som hon hade berättat om. Till slut hittade jag ett pyttelitet skjul som såg ytterst skamfilat ut och där inne fanns de. Super trevliga och jätte fina bilar men dom borde kanske satsa på lite nya lokaler?

Vi kom fram till Malins grind, ja dom har grind med kodlås, chafören ringde på och Malin släppte in oss. Vilket hus. Uppfarten gick genom något som närmast kan liknas vid en park och själva huset var enormt och otroligt fint. Lyssna på det här ni. Dom har värme! Avundsjuk? Jag? Neeeej då.

Efter lite kramar och hej till mormorn åt vi pizza och pratade skit. Skit var vad vi pratade resten av kvällen. Vi la oss ganska tidigt eftersom vi skulle upp tidigt nästa morgon och ta tåget till London för att fira Malins föddelsedag.

Vi kom till London vid 9 och gick direkt till Madame Tussaud's. Vi slapp stå i kö och kunde bara gå rakt in. Det var skithäftigt! Verkligen riktigtriktigt roligt!

Så klart så kunde man kolla på alla vaxdockor av olika kändisar som stod uppställda i olika rum på olika skojjiga sätt. Men vad vi inte visste var att man fick åka ett litet tåg som tog oss genom Londons historia, gå i en skräcktunnel med riktiga skådespelare, jag blundade hela tiden, och på slutet fick man se en 4D-film. Det var alltså en 3D-film men med riktiga effekter så som vind, vatten och pinnar i ryggen som gjorde filmen ännu mer verklig. Själva filmen var inte direkt spännande men effekterna var skitcoola! Några irriterande ungar skrek så fort något hände...

Efter vår mycket lyckade födelsedags firande så gick vi till en svensk affär där jag köpte Kiviks Päron kräm och Polly, det var i stort sett det enda jag köpte på hela dagen, Malin köpte massor med godis och knäckebröd.

Det var så härligt att se alla svenska vanliga varor.

Sedan tog vi sieghtseeingen på allvar. Vi såg Big Ben, House of Parliment, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Trafalgar Square och säkert något mer som jag tappat bort. Det var häftigt att se alla dom där kända sakerna. Ja just det, vi såg Piccadily Circus också vilket inte var något direkt speciellt att se på. En rondell.

Dagen var helt underbar och det var så roligt att träffa min Malin igen. Har saknat henne en hel massa.

På kvällen var vi jätte trötta men vi låg uppe och pratade jätte länge ändå, vi kunde inte för vårt liv komma på vem vi hade som engelska lärare i högstadiet när Jennie var mammaledig, någon som vet?

På söndagen muppade vi omkring i huset tills det var dags för mig att åka hem.

Det var en helt otroligt underbar helg! Tack så jätte mycket Malin!


Malin med sin buddy Newton 

  

Jag kniper random sportnisse i rumpan

Av Annie - 18 november 2010 16:10

Simon har Aspergers syndrom och kräver ett minutiöst schema som inte någonsin får förändras. Han bor med sin storebror Sam i en lägenhet där också Sams flickvän bor. När Sams flickvän dumpar honom och Sam blir deprimerad blir allt förändrat och Simons värld vänds upp och ner.

Simon bestämmer sig för att hitta en ny flickvän till Sam, eller som han själv uttrycker det "en annan jävla tjej". Som man förstår så går Simons jakt till på ett mycket systematiskt vis och allt är planerat in i minsta detalj. Trots detta så blir det otroligt komiskt när Simons sjukdom ställer till det för honom.

 

Alltså det här är den bästa filmen som någonsin gjorts i Sverige! Ingen tvekan om saken!

Simon är underbar och handlingen är ganska orginell. Jag har i alla fall aldrig sett en film om en kille med Aspergers som gillar saker som är runda men inte bruna och letar efter en flickvän till sin bror.

Alla borde se den här filmen och få sig ett gott skratt, någon tår och kanske en ny syn på livet.

Olika barn leka bäst.


5 av 5 rymdraketer

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards