Alla inlägg den 22 november 2010

Av Annie - 22 november 2010 21:28

Nu är internet tillbaka igen. Det var något vajsing med det. Men vad är inte vajsing i det här huset... Elen är i alla fall tillbaka i stallet igen.

Idag har jag jobbat, det har varit helt okej men fy för katten vad det är rått ute. Man blir kall ända in i benmärgen!

Om man bortser ifrån kylan så är det rätt bra här borta, yoga på onsdag och på fredag ska jag träffa Emma och en annan svensk tjej. På kvällen kanske jag ska se nya Harry Potter med Malin om jag kan.

Nu ska jag läsa och sen sova

Av Annie - 22 november 2010 15:56

Detta kan läsas på bokens baksida(översatt ifrån engelska):

Alex Rider, tonårsspionen, är tillbaka.

14åriga Alex är tillbaka i skolan och försöker anpassa sig till sitt nya dubbelliv... och dubbelläxa. Men MI6 har andra planer för honom.

Beväpnad med inget annat än en falsk identitet och en ny samling brilliant maskerade prylar måste Alex infiltrera den mysteriska Point Blanc Akademin och ta reda på sanningen om vad som verkligen händer där. Kan han varna världen om vad han finner innan det är försent?

 

Det kommer bli lite tjatigt här ett tag eftersom jag läser den här serien i ett sträck och kommer skriva om dom innan jag måste lämna tillbaka dom på biblioteket.

Och ja, det är fortfarande en barnserie. Eller snarare en tonårsserie.

Den andra boken, Point Blanc, är riktigt bra och skurkens mästerligt onda plan är riktigt klurig.

Lagom avslappnande för hjärnan att läsa böcker skrivna för yngre läsare och historien är faktiskt riktigt bra.

Vem gillar inte lite 007action när allt kommer omkring?


Följande titlar finns i serien:

Skeleton Key

Eagle Strike

Scorpia

Ark Angel


3 av 5 bortskämda snorungar

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards