Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Annie - 1 februari 2011 16:56

Nu är det äntligen februari, bara 28 dagar tills det är mars och när det är mars så är det bara 25 dagar tills jag flyttar hem! Låter kanske långt men det känns som ingenting. Jag kan knappt bärga mig!


Bion med Naomi i söndags var jätte bra. Vi åt lunch på Boston Teaparty, pannini, gick till biografen och jag lyckades få enbart salta popcorn denna gången. Helt underbart!

Filmen, The King's Speech, var jätte bra. Den hade en intressant handling och massor med små glimtar av humor som gjorde att hela publiken skrattade. Rekomenderas skarpt!

Gårdagen var jobb som vanligt och på min lediga tid var jag och simmade. Det var jätte skönt. Jag älskar att simma, det är så avslappnande. Gjorde 1000m så det får man väl säga var bra jobbat. Har börjat dagdrömma om hur jag ska gå och simma en gång i veckan när jag har flyttat till Norrköping.


Idag har jag jobbat, ovanligt, fixade stallet och gjorde iordning alla hästarna imorse, när mamman kom så red vi en lång runda med massor av trav. Har hittat ett sätt att rida lätt utan att belasta knät, spänner låren och gör "barbackalättridning". Det funkar rätt bra men man blir hyfsat trött i benen... Knät gör inte superont men det känns ju ansträngt, hoppas att det inte blir värre så jag kan följa med och hoppa på lördag. Har inte hoppat på evigheter.

Efter lunch så har jag skrivit min läxa och läst i min bok. Låg och värmde upp mina stela muskler under täcket med elementet på full värme. När man har varit ute och svettats så blir man så fruktansvärt kall när man kommer in och sitter still.

Ikväll står ett låååångt varmt bad på schemat med hårinpackning och bokläsning. Dvs. om barnen inte snor allt varmvatten...

Rebel, Robin och Doyle i sin hage mumsar gräs i solskenet  

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards