Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Annie - 9 februari 2011 16:49

Jag har nog snutit mig 70miljoner gånger idag, känns så i alla fall. Känner att jag håller på att få en dunderförkylning, så där när det trycker i bihålorna så man får huvudvärk innan det bryter ut.

Mamman har varit och jagat idag så efter att barnen åkt till skolan så gjorde jag iordning hennes häst, tvättade svansen till och med. Det känns lite skumt när man tvättar en hästsvans med Dove shampoo... Men vit och ren blev den!

När hon hade åkt så tömkörde jag Charles, knöt hans tyglar i sadelgjorden som lite provisoriska inspänningstyglar och äntligen så sänkte han nacken. Han har varit hur jobbig som helst den senaste tiden, sprungit med spänd underhals och huvudet rakt upp och typ gjort konstiga små halvsteg. Jag trodde att han hade ont i ryggen men när jag tryckte och klämde imorse så reagerade han inte alls... Han behöver nog bara stretcha den lite, går ju aldrig i form så det är ju inte så lätt när jag helt plötsligt kommer här och kräver en massa.

Longerade Rebel och Dinky också, Dinky är apjobbig. Hon drar så det känns som om armarna ska ramla av...

Efter min lunch så kände jag mig alldeles murrig och huvudet bankade så jag bäddade ner mig i sängen och läste min bok, Savoy av Celia Reese, den är jätte bra!


I eftermiddag så ska jag laga en hel massa mat, ricepudding, hel kyckling med klyftpotatis och soppa till pappan. Hoppas jag har tid att göra allt utan att bränna något.

Mamman hade lämnat en lapp där det stod vad jag skulle göra och det är typ helt omöjligt att se vad det står på vissa ställen. Får försöka gissa och skiter det sig totalt får jag väl ringa och fråga.

 

Fluffmonstret 

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards