Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Annie - 27 februari 2011 16:34

Hittade denna listan på Tyras blogg och hon utmanade alla att svara på den och eftersom jag inte har något bättre för mig så kör jag på det.

  

När vaknade du imorse?
Svar:
07.00 av min väckarklocka

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Svar:
Blä, jag vill inte.

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Svar:
Jag har inte ringt någon men jag har skypat med mamma, pappa och lillebror för en stund sen. Vi pratade om mammas knäoperation, valpen och hur Henke har haft det under lovet. Och så klart berättade jag om min helg

Vilket humör är du på?
Svar:
Vemodig, glad för att jag är ensam hemma men samtidigt lite ångest för att dom snart kommer hem igen

Vad har du på dig just nu?
Svar:
Jeans, underställströja och grön huvtröja

Har du ont någonstans?
Svar:
Inte ont direkt men min mage är proppfull, åt lite för mycket belgisk chokladkaka

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Svar:
Mandarin

Hur mycket var din senaste lön på?
Svar:
90£ tror jag, hade jobbat lite extra

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Svar:
Det var en evighet sedan, använder inte mitt kort här i England

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Svar:
Facebook, måste ju kolla vad som händer och sker

Vad ska du göra idag och ikväll?
Svar:
Njuta av min frihet, fixa stallet, diska och ikväll ska jag bada, kolla på Lost och äta kakor!

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Svar:
Sätter mediaplayer på shuffle så vi får se vad det blir. Rock n' roll bachelor med Crucified Barbara blev det visst

Varför ska man läsa din blogg?
Svar:
Ja du, för att man är intresserad av hur det är att vara Au Pair när allt inte är rosenrött och fint? Jag skriver vad jag känner och låtsas inte att allt är bra när det inte är det. Här är mycket som är orättvist och fruktansvärt men det finns bra saker också.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Svar:
Satt på mitt rum och låtsades att jag inte fanns

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Svar:
Troligtvis inte

När fotade du något senast, och vad?
Svar:
Jag fotade Emma och Karro igår när vi var ute och gick

Kommer du göra av med pengar idag, på vad?
Svar:
Nej

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Svar-
Luft, når inget med mitt ben

Vad tror du att klockan är?
Svar:
kvart över 3? Nja, tio i 4 var den visst...

Vad borde du göra idag?
Svar:
Diska, sopa köksgolvet, vika tvätt och fixa stallet

Vad ska du ha på dig idag?
Svar:
Det som jag har nu fram tills pyjamasen åker på

Om du fick fråga en fråga till vem som helst, vem hade du frågat, och vad?
Svar:
Malin, Får jag komma till dig på lördag? Jag vill verkligen hälsa på henne och se deras nya hus och hon är en segis så jag vet inte ännu om jag kan...



Av Annie - 27 februari 2011 16:22

Nu är jag ensam igen, Emma och Karro åkte hem för ungefär en timme sen. Vi har haft det jätte skönt här ute i vildmarken. Har ätit massor av godis och kollat på melodifestivalen, spelat Cluedo och pratat som galningar. Det är så himla skönt att prata på svenska och verkligen kunna uttrycka sig hur man vill utan att behöva tänka och fundera på vad som är rätt och riktigt.

Underbart har det varit att ha huset för oss själva med, jag har verkligen kunnat slappna av och andas ut, familjen kommer hem klockan 6 ikväll så resten av dagen ska jag försöka göra så mycket som möjligt av min ensamhet.

Sitter nog vid datorn ett tag till, kan ju aldrig sitta hur länge jag vill när dom är hemma, måste dock diska och fixa stallet. Men det gör jag lite senare.

Ikväll blir det ett långt härligt bad, Lost och kakor tills jag somnar, mysigt!


Har tagit lite bilder i helgen, kryss i taket, men har inte lagt in dom på datorn ännu. Kommer så småningom.

  

Tittade igenom en massa gamla bilder och insåg att jag måste

ta upp mitt fotograferande igen, för att tag sen så dog intresset

ut helt men ska försöka hitta tillbaka!

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards