Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

På tal om kylskåp

Av Annie - 25 februari 2011 15:55

Nu när jag sitter här och kränger choklad för glatta livet så känner jag ett behov av att berätta om förra fredagen då jag var något mera nyttig och svettades floder på häst ryggen.

Jag, mamman och den stora flickan åkte till en terrängbana här i närheten och hoppade och hade en skitbra dag.

Har aldrig hoppat fasta hinder innan, fallna träd i skogen räknas inte, blev possitivt överraskad över mitt mod faktiskt. En annan positiv men inte fullt så överraskande sak var att Charles var ne stjärna! Önskar att jag hade kunnat ta bilder men det var lite svårt från hästryggen. Så jag får visa med googlebilder, så bilderna är alltså inte helt korrekta men ändå...

  


Denna typen av hinder var nästan de läskigaste, vet inte varför dock.

Ponterspool heter stället vi var på, stavningen är jag inte säker på, 5-6 stora fält fulla med hinder i alla storlekar och svårighetsgrader.

  


Ett sådant här hinder fanns men ingen av oss hoppade det, flickan var lite sugen men hon fick inte.

  


Jag hoppade ett som detta fast med bara en "båge" och något mindre...


Charles var som sagt en riktig stjärna och om jag får säga det själv så var jag med riktigt duktig. Hoppade en hyfsat stor bank, språnget blev stoooort för Charles tog hela utan att sätta ner fötterna uppe på.

Ett riktigt stopp och två "missade" hinder blev det men det var mitt fel för jag var osäker.

Hoppas verkligen att vi kan åka dit igen innan jag åker hem, får kanske släpa ihop lite stockar hemma i hagen och stjäla en häst någonstans...


 
 
Ingen bild

conni

26 februari 2011 21:40

åh, gud vad härligt med lite hinder! verkar riktigt fräckt även om jag är lite för feg för sånt ;) kul att du fick följa med!
jag är så avundsjuk på att ni börjar få vår där, måste vara superskönt!

Annie

27 februari 2011 16:22

Det var verkligen jätte kul :D var inte så läskigt som jag trodde det skulle vara.

Våren är i princip här, fast man vågar nästan inte säga det, påskliljor, krokusar och lite små gröna knoppar på trädet utanför fönstret. Helt underbart!
Det är det enda negativa med att komma hem, ni har ju vinter fortfarande. Dock har vi värme i huset hemma så jag överlever :P

 
Ingen bild

conni

27 februari 2011 22:08

Nu är det iaf inte långt kvar tills du kommer hem :D Då måste vi ses igen!!
Ja, det blir ju från vår till vinter igen för dig, men kan tänka mig att det inte gör något :P

Annie

1 mars 2011 17:16

Ja vi måste verkligen ses! Vill träffa alla där hemma så mkt som möjligt, är äckligt sugen på att dansa också :P ha klänning och vara fin i håret känns som lyx på hög nivå! Slippa lukta stekt bacon är alltid ett plus...
Det gör absolut ingenting!!! :D Det får gärna vara snöstorm och jordbävning bara jag får komma hem, 24 dagar är det kvar nu. Kryssar av varje dag i kalendern

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Presentation


Student på Linköpings universitet, pluggar till lärare. Nybliven sambo och storstadsbo

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards