Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Annie - 6 oktober 2010 21:46

Idag har jag varit i Exeter.

Började med en kopp varm choklad med en jätte god kaka, läste min bok på cafét och hade det jätte mysigt. Efter det gick jag till Exeter college och fixade ett student-id, jag har inte varit på main campus innan men det var jätte fint! Jag vill läsa en heltidskurs där och leka blindblock med alla de andra nykomlingarna, blev helt nostalgisk när jag såg alla fina och gamla byggnader.

Sen var det dags för yoga och på vägen dit köpte jag en yogamatta så jag slapp göra allt direkt på golvet. Det var helt underbart idag! Alla övningar gick bra och det gjorde inte så ont i knät.

Efter yogan träffade jag 4 franska och 2 tyska au pairer, dom pratade mest med varandra på sina respektive språk så det var väl lite så där. När vi hade skiljts åt så tog jag en sub på Subway och gick till Primark för att köpa en pyjamas så att jag inte behöver frysa mer, hittade en jätte söt med apor på, en matchande morgonrock och ett par fluffiga tofflor. Så nu är jag totalt förberedd på nattlig kyla :D

När jag kom till busstationen satt jag och väntade på min buss, som inte kom. Den skulle ha kommit klockan 4, kvart över gick jag till en sån där infoman och frågade när bussen skulle dyka upp. Han var jätte otrevlig, hade en sjukt störig ton och sa att den redan hade gått. När jag protesterade, för jag hade ju stått och väntat vid stand 4 hela tiden, sa han bara att jo det har den visst. Ilsket marscherade jag därifrån och återgick till mitt väntande, då fick jag se något mycket otroligt. Vid stand 2, alltså vid helt fel stand, stod bussen som gick halv 5. Så de hade alltså bytt stand utan att på något sätt medela detta till alla resenärer och på grund av det så kom jag hem en halvtimme försent, vilket gjorde att min skjuts redan hade gått. Som tur var körde mamman förbi så jag kunde kravla mig in i baksätet tillsammans med ett stort vitrinskåp. Vi hämtade barnen hos sin kompis och sen åkte vi 5 personer + ett stort skåp hem. Jag fick sitta hopkurad ovanpå ett ihopfällt säte, hade något ont i ryggen när vi kom hem.

Men jag är lycklig ändå! Jag har en jätte fin pyjamas som jag ska krypa i när jag har badat.

    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards