Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Annie - 11 oktober 2010 21:38

På riktigt alltså, jag är inte sarkastisk för en gångs skull, det har verkligen varit en härlig dag!

Solen har strålat och himeln har varit helt blå, vinden har varit kall men det gjorde inte något för solen värmde skönt.

Idag har vi gäster så dagen har varit lite annorlunda mot hur det brukar se ut. Jag har dammsugit för första gången sen jag kom hit, det ni. Bäddat rent till gästerna, mamma pappa och 2 små pojkar, vikt en jädrans massa kläder och stoppat undan miljoner kassar med mat.

Vi har ätit spaghetti med tomatsås idag, som jag helt själv har lagat, det var väl lite så där halvgott. Smakade tomat.

Försökte precis tända en brasa här i vardagsrummet men det är baske mig något fel på veden i det här landet, helt omöjlig att sätta fyr på. Så jag har gett upp. Det får vara svinkallt.

Dom vuxna äter god middag nu med lamm och allt vad det var, jag åt med barnen innan, känns lite mer avslappnat när alla äter med händerna och skriker och gapar.


Det har varit en fin dag och jag hoppas på en till imorgon. Då ska jag till doktorn, på engelska. Ett knä som gör ont, på engelska. Om jag ser riktigt efterbliven ut så kanske doktorn pratar långsamt. Helst på svenska men det är nog att begära för mycket...

Av Annie - 11 oktober 2010 15:35


De flesta har väl hört talas om Cats, den musikal som spelats längst på West End.

Fram till igår hade jag bara hört talats om den men nu har jag sett den, dock inte live utan på dvd.

Som namnet avslöjar så handlar musikalen om katter, om katters olika karaktärer. De talade orden är få men sångerna desto fler och danserna är snyggt koreograferade.

Den har ingen egentlig handling utan olika katters egenheter presenteras som ett avsnitt med sång och dans.

Den tjocke överklasskatten, magikern, bråkmakarna, tågkatten, teaterkatten och den fräcka hankatten är några av de karaktärer som det berättas om. Den röda tråd som finns är att de ska välja ut en katt som ska få återfödas och varje avsnitt är som en presentation av en kandidat kan man säga.

Den var ganska lång och lite jobbig att se eftersom den inte hade någon direkt handlig men danserna, sångerna och kostymerna var otroligt bra. Vissa av skådespelarna såg verkligen ut som katter, det var nästan lite obehagligt.

Om man inte har sett den så går världen inte under men om man uppskattar bra dans och fräsiga kostymer så är den trevlig.


3 av 5 klösbrädor

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards