Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Annie - 25 oktober 2010 21:11

Idag har jag haft fullt upp hela dagen. Hade en timmes ledigt mitt på dagen men annars så har jag jobbat non stop.

Dammsugit, plockat upp miljoner leksaker, tvätta, torktumlat, vikt, rengjort träns, ridit och en massa annat små plock.

Var ledig en timme mitt på dagen och sen slutade jag vid halv 7. Det har varit en hektisk dag men det har varit rätt så skönt och jag har känt mig som solsken hela dagen. Glad, lätt och full av energi. Sjukt skönt efter helgen!

Nu är det en vecka kvar tills min familj kommer och hälsar på mig och jag längtar som en galning.

Jag kommer gråta av glädje när dom kommer och av sorg när dom åker. Men det ska bli så otroligt roligt!

Vi ska åka till Exeter och muppa runt, åka till Exmoor och titta på fint landskap och sen ska vi bara kramas resten av tiden.

Av Annie - 25 oktober 2010 15:00

Detta kan man läsa på bokens baksida(översatt från engelska så jag ber om ursäkt för eventuella konstigheter):

Dags för oss att ta oss till ytan. Sa Mr Marks lugnt.

Och oroa er inte för ljuden, det låter alltid i grottor. Stenar som faller långt bort. Inget farligt.

Och det var då det hände.

En skolresa går katastrofalt fel när ett besök till lokala grottor förvandlas till något mycket mer illavarslande. Fem tonåringar fångas under mark. Deras bästa chans är att hålla ihop.

Så försvinner en av gruppmedlemmarna och deras hopp om att komma ut levande börjar slockna.

Vet en av de kvarvarande fyra mer än vad de berättar eller finns det något ondskefullt gömt i grottorna?

 

Jaha, detta är tredje boken jag läst av Cathy MacPhail och jag måste säga att hennes sätt att skriva gör läsaren ganska besviken. Om man läser på baksidan så blir man ju alldeles exalterad och spänd på att få veta vad som finns där i mörkret men så är det något så snöpligt som en mask. Hallå, ja den är enorm, men en mask. Kunde det inte i alla fall varit något med tänder?

Insåg precis att jag förstörde hela historien, ooops sorry. Eller inte.

Till mitt försvar måste jag faktiskt säga att dom berättar en spökhistoria om den där masken redan i början så ha. Jag pajade inte allt.

Början på boken är lovande och på sina ställen riktigt mästerlig men sen kommer masken, den förstör allting. Resten av grottäventyret är jätte spännande helt på egen hand utan den där förbenade masken.

Tror inte det blir fler böcker av denna författaren för mig.

3 av 5 astmahmediciner

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards