Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Annie - 18 oktober 2010 17:26

Familjen Ohlsson bor i en skokartong i stan och längtar ut till landet. När mamma Astrid läser om ett hus som uthyres på landet så åker de genast iväg och tittar.

På grund av olika omständigheter kommer de hem inte med nycklarna till ett stort hus utan med nycklarna till ett enormt slott.

Det råkar vara så att slottet är bebott av spöken som gör allt för att bli av med familjen. Vilket inte visar sig vara så lätt som de först trodde.


Detta är ett av världens 7 underverk! Den bästa julkalendern någonsin!

Något som kanske kan vara en pinsamm åkomma eller en stor bragd är att jag kan alla repliker i hela filmen. Jo, det är sant. Bara sätt igång med en så kan jag fortsätta med resten i evigheter.

Ingen jul är komplett utan Mysteriet på Greveholm och så fort det blir 1:a december här borta i England så ska jag se det första avsnittet.

Jul på riktigt stavas Greveholm.


5 av 5 räkmackor med marmelad

Av Annie - 18 oktober 2010 17:02

Tänk att byta kropp med sin mamma. Ganska skrämmande eller hur? Det är precis vad som händer med Anna och hennes kontrollerande psykolog mamma.

Anna måste hantera mammans alla mer eller mindre galna patienter, ett stundande bröllop med en man som Anna inte har några höga tankar om och alla tusen saker som familjen lyckas ställa till.

Mamman, fast i sin tonåriga dotters kropp tvingas ta sig igenom high school, igen, spela gitarr på en konsert och försöka att inte skaffa en pojkvän till sin dotter.


Detta är en av mina absoluta favoritfilmer, jag har sett den så otroligt många gånger att jag nästan kan alla repliker utantill. Den är hysteriskt rolig och jag älskar alla karaktärerna, Annas störiga lillebror och hennes halvdöva morfar är underbara!

Sen kan man ju inte frånkomma faktumet att Anna är snygg, en ung och oknarkad Lindsay Lohan, kan spela gitarr och vågar vara annorlunda. Karaktären Anna var min största förebild mycket länge och ja, jag färgade mitt hår i samma färg som hennes.


5 av 5 rosa plektrum

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards