Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Annie - 13 oktober 2010 21:49

Onsdag idag då alltså. En fin dag. Kall men riktigt fin.

Yogan var härlig, jag tycker bättre om det för varje gång men det är lite pinsamt när de gamla tanterna är vigare än vad jag är. Men det låtsas vi inte om.

Eftersom det var så kallt så köpte jag en mössa och vantar, creamfärgade, mjuka och härliga. Köpte också en ny pyjamas eftersom jag insåg att jag behöver ju ha en medan jag tvättar mina söta apor. Det var en massa rea överallt, något slags "half term" relaterat, barnen har två veckors ledighet från kommande måndag och frammåt. Jag hittade alldeles för mycket som jag ville ha, gör man inte alltid det? Men jag köpte en tröja, löst sittande och vit med grå ränder och ett par "jeggings". Tillsammans kostade det 12pund på StoreTwentyOne. Jag gillar den affären, dom har ganska mycket fint.

Såg en massa fina kängor, precis sådana jag letar efter. Dock är de som är bra i pris gjorda i fejkskinn som inte alls är varmt på vintern så jag får vänta tills jag har sparat ihop till ett par riktiga läder.

Lånade 3 böcker och en box på biblioteket, kunde inte bestämma mig så jag var säkert där i en halvtimme och snurrade runt.


Nu ska jag se mitt sista Ugly Betty avsnitt och sen sova.

Av Annie - 13 oktober 2010 21:45

Robert Langdon, professor i religiös symbolik väcks mitt i natten av ett mycket underligt samtal, han åker till Schweis där en forskare har blivit brutalt mördad och där han hittar ett märke efter Illuminati som är en mäktig mytomspunnen underjordisk rörelse. Där efter följer en adrenalinpumpande jakt på mördaren som leder Langdon och den mördade forskarens dotter Vittoria genom hela Rom. Som om det inte var nog med mördarens framfart så har Illuminati lyckats stjäla ett mycket farligt ämne som kan spränga hela Vatikanen, vilket vara Illuminatis slutgiltiga mål.


Helt ärligt en av de mest spännande böckerna jag någonsin läst. Läste den under semestern på Creta och det var bara när den otroliga hettan tvingade ner mig i poolen som jag kunde lägga den ifrån mig.

Historien är otroligt komplex och man blir som besatt av tanken att förstå vad de olika symbolerna betyder och att hitta mördaren. Medan man läser känner man sig som en expert på både Illuminati och den Katolska kyrkan, vilket jag verkligen inte är men det var ju kul att känna sig otroligt smart för en gångs skull.

Alla som gillar spännande böcker och inte är rädda för lite brutala mord borde läsa denna boken!


5 av 5 pentagram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards