Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Annie - 10 oktober 2010 21:06

Dagen idag har varit en bra dag. Vilken underbar dag vi har idag idag idag.

Jag har varit ledig och det har firats med sovmorgon, yabba dabba dooo!

Efter att jag stigit upp, vid 10, så läste jag och åt frukost. Fanns bara skimmed milk vilket är det samma som lättmjölk så mina flingor var inte så goda. När dessa halvsmakliga flingor hade svalts ner med lite vatten, juicen är slut, så gick jag upp på mitt rum och läste lite mer i min ypperligt sköna säng. När jag kände att det var dags för lunch kom jag ner och såg att den var minsann på gång och inte blev det toast heller. Som det är alla vardagar. Nej minsann, det var kycklinggryta och ris, riktigt mumsigt. Efter en mycket trevlig lunch med hela familjen så återgick jag till mitt sängliggande läge, är man ledig så är man!

När jag började få liggsår så tog jag en promenad på en timme, träffade på grisar som gick och bökade i sin hage. På något vis så gör frigående grisar mig otroligt glad i hjärtat. Och så tänker jag på Emil i Lönneberga.

När jag gick där i min ensamhet mellan de oändliga häckarna och svettades i solen som fått för sig att det är sommar så hörde jag helt plötsligt en hostning. Jag höll på att skita på mig. Blev helt galet rädd, hade ju inte sett en människa sen jag lämnade huset. När jag panikslaget tittade mig omkring fick jag se ett kohuvud som kikade över en häck. Då ramlade hjärtat tillbaka till sin vanliga plats.

Av någon underlig anledning verkar det som om dom har grävt ur vägarna för fälten vid sidan om är mycket högre än vägen så där stod kon och såg ner på mig. Och hostade mycket ljudligt.

När jag kom tillbaka till huset med posten i handen och svettiga gummistövlar så städade jag mitt rum och badrum. Rent och fint ska det vara. Det tar ca 10 minuter att städa rummet och ytterligare 10 minuter att städa badrummet så det var inte en så där jätte ansträngande uppgift.

Gick ner och lekte lite med datorn och sen var det kvällsmat, kokt ägg och toast.

Har tagit ett söndagsbad, vilket är likadant som alla andra dagars bad men låter lite fint och speciellt.

Ska prata med pappa och Alex och sen ska jag se klart Cats och nana. Imorgon blir det jobb hela dagen.

 

Den Skrämmande Kon

  

De Lyckliga Grisarna

Av Annie - 10 oktober 2010 17:52

Det här kan man läsa på bokens baksida(Jag har översatt texten från engelska så jag ber om ursäkt för eventuella konstigheter):

Hon måste hela tiden skyddas från de mest vildsinta och farliga vampyrerna av alla – de som aldrig dör.

Rose Hathaway är Lissa’s bästa vän – och hennes livvakt.

Nu, efter två års olovlig frihet, har de blivit släpade tillbaka innanför järngrindarna på St. Vladimirs Academy. Tjejerna måste överleva i en värld full av förbjudna romanser, en obarmhärtig social omgivning och skrämmande nattliga ritualer.

Men framför allt får de aldrig slappna av, för då kommer de odödliga vampyrerna att ta Lissa – för evigt.


I början var jag ganska skeptisk till denna boken, man kastas in berättelsen och det är en massa ord och uttryck som man inte förstår, det känns nästan som om det inte är den första i serien.

När man har kommit in i sammanhanget är den bra och sättet den är skriven på är väldigt skönt att läsa. Man liksom flyter med histiorien och behöver inte anstränga sig för att förstå eller hänga med.

Själva historien är spännande och man vill inte sluta läsa. För en stund blir man en del av en annan värld och bor på ett spännande internat. Jag hade inte haft något emot att läsa alla de där kurserna där man får lära sig att slåss varje dag, tänk vilken killerbody man måste få. En rysk privatlärare med svällande muskler och en guds ansikte hade inte heller suttit fel.

På det hela taget en bra bok, sättet den är skriven på gör den till något speciellt om man jämför med alla andra miljoner vampyrböcker som finns och jag ska låna de andra böckerna nästa gång jag kommer till biblioteket.


4 av 5 blodgivare


Andra titlar i serien:

Frostbite

Shadow Kiss

Blood Promise

Spirit Bound

Last Savrifice

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards