Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Underworld av Cathy MacPhail

Av Annie - 25 oktober 2010 15:00

Detta kan man läsa på bokens baksida(översatt från engelska så jag ber om ursäkt för eventuella konstigheter):

Dags för oss att ta oss till ytan. Sa Mr Marks lugnt.

Och oroa er inte för ljuden, det låter alltid i grottor. Stenar som faller långt bort. Inget farligt.

Och det var då det hände.

En skolresa går katastrofalt fel när ett besök till lokala grottor förvandlas till något mycket mer illavarslande. Fem tonåringar fångas under mark. Deras bästa chans är att hålla ihop.

Så försvinner en av gruppmedlemmarna och deras hopp om att komma ut levande börjar slockna.

Vet en av de kvarvarande fyra mer än vad de berättar eller finns det något ondskefullt gömt i grottorna?

 

Jaha, detta är tredje boken jag läst av Cathy MacPhail och jag måste säga att hennes sätt att skriva gör läsaren ganska besviken. Om man läser på baksidan så blir man ju alldeles exalterad och spänd på att få veta vad som finns där i mörkret men så är det något så snöpligt som en mask. Hallå, ja den är enorm, men en mask. Kunde det inte i alla fall varit något med tänder?

Insåg precis att jag förstörde hela historien, ooops sorry. Eller inte.

Till mitt försvar måste jag faktiskt säga att dom berättar en spökhistoria om den där masken redan i början så ha. Jag pajade inte allt.

Början på boken är lovande och på sina ställen riktigt mästerlig men sen kommer masken, den förstör allting. Resten av grottäventyret är jätte spännande helt på egen hand utan den där förbenade masken.

Tror inte det blir fler böcker av denna författaren för mig.

3 av 5 astmahmediciner

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Ovido - Quiz & Flashcards