Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Dirty Dancing

Av Annie - 3 oktober 2010 16:06

Så här står det på filmens baksida(Jag har översatt den ifrån engelska så jag ber om ursäkt för eventuella konstigheter):

Tonåriga Baby åker med sin familj till Kellermans semesterresort i Catskills bergen. Saker och ting är ganska lugna tills hon möter Johnny, en danslärare på Kellermans som förtrollar Baby med sina dansrörelser, sin passion och sin missförstådda ”badboy” image.

Under sommaren 1963 lär Johnny Baby att dansa. Men framförallt lär han henne att älska.

 

Jag var säkert den sista 19åriga tjej som inte sett Dirty Dancing men nu har jag! Och vilken härlig film!

Jag trodde att den skulle vara mer förutsägbar och att det skulle märkas mer hur gammal filmen faktiskt är men ack så fel jag hade. Precis som de flesta andra som sett denna film blev jag för en stund helt övertygad om att det är dansare jag ska bli, det är väl självklart? Om man får se så mycket bar vältränad manlig överkropp och samtidigt får en så snygg kvinnlig kropp av all svettig dansträning tillsammans med denne halvnakna charmknutten så är det ju ingenting att ens fundera på, dansare får det bli!

Alla tjusiga damer som såg denna film när den först kom måste ha blivit totalt blown away av Johnnys snygga kropp.

Men om vi bortser ifrån den nakna manliga biten, vi kan ju göra ett försök i alla fall, så är det faktiskt en riktigt bra film. Lagom mycket allvar, lagom mycket skratt och en hel jädra massa dans.


5 av 5 skinnjackor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Ovido - Quiz & Flashcards