Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Hair

Av Annie - 3 oktober 2010 16:30


Filmen Hair är en version på musikalen med samma namn.

Hair handlar om Claude, en ung man som levt hela sitt liv på landet. Claude åker till New York för att ansluta sig till militären, han har några dagar att spendera i den stora staden innan han ska åka till militärbasen. Under sin första dag träffar han en grupp hippies som han blir vän med och spenderar resten av sina fria dagar med. Deras värld är en total motsatt mot hans lugna lantliv och han får se många nya saker som både chockar och förbluffar honom. Tillslut tar deras tid tillsammans slut och ledsen över att aldrig få se sin nyfunna kärlek eller sina nya vänner igen åker Claude till militärbasen. Där han blir till en hårdhudad militär som åker ut i kriget. Eller?


Musikaler brukar ofta vara fulla av sånger som handlar om det som är viktigt för karaktärerna men i denna filmen var det rent ut sagt sjukt konstiga sånger. Det kan bero på att jag inte förstod handlingen och att det var höga hippies som sjöng men sångerna var bortom allt förstånd. Jag kan väl inte säga att jag blev jätte förtjust i den här filmen, förstod aldrig riktigt vad den handlade om och kan för mitt liv inte förstå vad filmtitlen har med saken att göra. Trots att där var ett par sånger som innehöll ordet hair så känns det inte som om det hade något med handligen att göra. En sak som ger den ett plus i kanten är att jag skrattade många gånger åt just hur osannolika sångtexterna var och hur otroligt innovativa kläder många hade. Tyvärr är det nog det enda plus som finns i filmen. Har man inte sett den så har man inte missat mycket.


2 av 5 locktänger

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Ovido - Quiz & Flashcards