Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Nanny McPhee and the Big Bang

Av Annie - 5 oktober 2010 16:44

Det här kan man läsa på filmens baksida(jag har översatt det från engelska så jag ber om ursäkt för eventuella konstigheter):

Nanny McPhee och den stora smällen är det andra kapitlet i den här roliga, magiska och hjärtvärmande historien som har förtrollat barn världen runt.

Den mystiska nannyn som dyker upp när hon är som mest behövd men som minst önskad hittar den här gången en familjegård där kaos har utbrutit. Kriget är i full gång mellan bondungarna och deras bortskämda stadskusiner.

Med hjälp av allt ifrån en flygande motorcykel till trädklättrande griskultingar skapar Nanny McPhee den rätta formulan för att lära barnen de fem läxorna.

 

Ja, jag vet att det är en barnfilm. Så, nu har vi rett ut den saken.

Men lite barnfilm då och då gör själen gott! Speciellt när man får se grisar göra synkroniserad simning och skratta åt barnsliga skämt. Den här filmen är precis som sin företrädare mycket bra, den förra var dock lite mer min humor. Ännu en gång kommer Nanny McPhee med sin fula nuna och räddar situationen som höll på att spåra ur totalt. Den är faktiskt rolig även om man är vuxen, finns tydligen folk som är det, mysig är den definitivt och man blir varm i hjärtat precis som omslaget lovar. Moralen är på topp tillsammans med förmågan att desarmera en bomb som råkat falla i ett av famljens fält.


4 av 5 elefantungar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Ovido - Quiz & Flashcards