Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Cafémys

Av Annie - 27 oktober 2010 23:15

Dagen idag har varit en härlig dag. Jag har varit i Exeter, det var ingen yoga men jag har spatserat omkring och haft det härligt ändå.

Började dagen med en tur i hästlastbilen med resten av folket som skulle iväg och jaga räv. Dom släppte av mig vid bussen och jag hann precis över vägen innan den kom, perfekt med andra ord, åkte bussen till Exeter och hoppade av vid centralen. Sen gick jag till Starbucks där jag drack varm choklad och åt en kaka, satt där och läste i typ 40min. Jätte härligt. Efter min sköna onsdagsstart så gick jag på presentjakt. Letade efter presenter till Lillebror och Malin, hittade till båda två. Det är en hemlis vad jag köpte till dom, i alla fall tills de har fått det. Fina presenter tycker jag nog att det var dock.

Efter min presentjakt så gick jag till biblioteket för att lämna och låna nytt. Där inne var så varmt att svetten rann längs ryggen, av någon anledning så var det jätte verm idag så mitt underställ var kanske lite onödigt, så jag orkade inte leta reda på några böcker utan lånade bara nästa säsong av Being Human. Böckerna är sjukt dåligt sorterade och där finns inte så många att välja mellan så det tar alltid en evighet att hitta något som jag vill ha, ja jag vet att det där inte gick ihop men eftersom utbudet inte är så stort så är det svårt att hitta vad man vill ha och på grund av den dåliga ordningen så är det ännu svårare. Exeter som är en ganska stor stad, innerstan kan nog jämföras med Malmös innerstad, så tycker jag nog att dom borde ha ett större bibliotek men icke sa nicke.

Sedan var det lunchdags så jag köpte ett Subway meal och läste och åt. Igen. Jag har sagt det förut men jag säger det igen, att läsa och äta samtidigt är perfektion.

När mina riktiga ärenden var uträttade så gick jag runt och strosade och tittade i en massa roliga affärer. Bla en som sålda handblåst glas i alla tänkbara variationer, kan nog vara värt att ha i tankarna inför julklappsshoppingen, något dyrt var det kanske men ändå. Hittade en bok som jag var tvungen att ha, The Big Book on Drawing så nu ska jag lära mig på riktigt. Kommer nog underhålla mig själv med det ganska så mycket i framtiden, det var bra och enkla förklaringar tillsammans med lite steg för steg bilder.

Som avslutning på dagen så tog jag en frap(p?)uchino på mitt favoritställe Starbucks och läste ytterligare en timme innan bussen gick hem.

Fick vänta en stund på att mamman skulle hämta mig så jag satt på en mur och lyssnade på musik, det var trevligt och inte alltför kallt. När vi kom hem så fixade jag lite med tvätten och sen gjorde jag kvällsmat till barnen och mig, sphagetti och tomatsås. Mamma, pappa, mormor och morfar är på puben och äter så just nu sitter jag barnvakt, barnen sover så just nu sitter jag i soffan och ser till så att inget händer. Mycket ansträngande måste jag säga.

Dricker te och väntar på att dom ska komma hem så att jag kan gå upp och lägga undan mina inköp. Måste slå in paketen med men det tar jag imorgon.

 
 
Malin

Malin

27 oktober 2010 23:34

För det första: ÅÅÅH spännande med paket! :D:D
För det andra: TE?! Annie, har du också insett att den där hemska varma saften inte är så tokig ändå? Jäkla engelsmän!

http://malinbengtsson.bloggplatsen.se

Annie

28 oktober 2010 21:42

Ja jag vet, te. Vad har hänt med världen?! Helt upp och ner. Gillar det gör jag nog inte riktigt men det är skönt för halsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 14 februari 2012 23:23

Det finns hopp för mänskligheten!

Av Annie - 12 februari 2012 21:09

Här kommer ett väldigt oinspirerande inlägg, mest bara så att ni är förberedda.   Jag är trött. Så galet otroligt trött. Inte bara för att jag var på kalajs igår och kom i säng(soffa) efter 4 utan också för att det känns som om jag står och sta...

Av Annie - 2 februari 2012 18:42


Förtjänar faktiskt en klapp på axeln idag, har städat lägenheten och diskat ett berg av disk och är mitt i pluggandet. Läser en massa shortstories och analyserar dem, de är lite konstiga men det hör väl till när det är shortstories.   För tillfäl...

Av Annie - 1 februari 2012 21:00


Inga mer seminarier/föreläsningar fören på måndag, jippie! Dock kommer jag ha fullt upp med skolgrejer ändå hela helgen...   Alex och jag kom precis hem ifrån ett litet besök hos hans mamma, det är alltid trevligt att komma ut i skogen en stund. ...

Av Annie - 31 januari 2012 22:20

När jag låg i badet och läste om hur man bör skriva uppsatser började det klia i fingrarna efter att skriva precis som jag vill, utan regler och för min egen skull. Så här är jag. Det var ruskigt länge sedan jag ens tänkte på bloggen, än mindre skrev...

Ovido - Quiz & Flashcards